poniedziałek, 15 września 2014

Kruche ciasteczka lawendowe

Kulinarnie lawenda kusiła mnie od dawna, choć nie lubię jej zapachu i nie używam do odstraszania moli to od jakiegoś czasu marzyły mi się ciastka lub inny wypiek z lawendą w roli głównej. Może też dlatego, że jak natrafiałam na przepisy z lawendą to zawsze wypieki wyglądały bardzo efektownie. 

Z pomocą przyszedł mi najnowszy numer Kukbuka, w którym wśród kilku lawendowych przepisów był też ten na kruche ciastka lawendowe. Okazja do wypieku też się nadarzyła, gdyż przed weekendem w pracy pojawił się słoik na ciastka, który trzeba było wypełnić. Tak oto wczoraj powstały moje pierwsze ciastka lawendowe:)



Składniki:
  • 125 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ryżowej
  • 50 g cukru lawendowego
  • 125 g masła
  • 1 łyżeczka kwiatków lawendy + 1 łyżeczka dodatkowo do przygotowania cukru
Przygotowanie:

Aby przygotować cukier lawendowy potrzebujemy zwykłego cukru i cukru pudru w proporcjach 2:1, tak aby łącznie otrzymać 50 g cukru, a także jednej łyżeczki kwiatków lawendy. Na początku ucieramy w moździerzu kwiatki z 2 łyżkami zwykłego cukru, a następnie dodajemy to do pozostałego cukru - dokładnie mieszamy.

Aby przygotować ciastka do dużej miski przesiewamy obie mąki dodajemy zimne masło pokrojone na kawałki, a także cukier lawendowy i kwiatki lawendy. Ugniatamy ciasto.

Ciasto wałkujemy na grubość około pół centymetra, wykrawamy kółka, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni, przez 12-15 minut. Zdejmujemy z blachy po wystudzeniu. Posypujemy cukrem pudrem.


Smacznego!

PS Przepis pochodzi z nr 11 magazynu Kukbuk.

6 komentarzy:

  1. Ciasteczka lawendowe-pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno gdzieś już takie widziałam i bardzo kuszą mnie aby zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. ja z kolei uwielbiam lawendę, w każdej postaci...ciastek jeszcze nie piekłam muszę spróbować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam te, naprawdę proste i szybkie w wykonaniu:) Ja uwielbiam na parapecie i w ciasteczkach, jednak najwcześniejsze wspomnienia to niestety zapach do szafy na mole;)

      Usuń