poniedziałek, 23 grudnia 2013

Ciastka orzechowo-piernikowe

Docelowo te ciastka to ciasto, jednak postanowiłam zrobić je w foremkach od muffinek. W efekcie końcowym nie wyszło źle, jednak początek nie był idealny:) Przygotowanie ciasta nie jest trudne, pieczenie pewnie też nie, jednak ja z czasem pieczenia przesadziłam, na dodatek piekłam ciastka na dwóch blacha, dlatego górna zbytnio przypiekła się z góry, a dolna z dołu (za to ma piękną złocistą górę). A to wszystko wina nowego piekarnika, którego jeszcze nie wyczułam (i nie wiem, czy przedświąteczne pieczenie to najlepszy czas na takie próby, ale nie miałam wyboru):). Gdy ciastka się przestudziły, postanowiłam je ratować. Najpierw wyjęłam je z papilotek (były bardzo tłuste), później ułożyłam ciastka w dużej misce warstwami, przekładając je ręcznikiem papierowym), miskę zamknęłam. Dziś, po nocy, ciastka zmiękły i są w porządku:) Naprawdę smaczne:)
Jeśli zdecydujecie się na ciastka to pilnujcie czasu pieczenia ok. 30 minut, choć może lepiej zrobić z tej masy jedno ciasto (jak było w oryginalnym przepisie) i wtedy piec do 45 minut:) Powodzenia!

  • 200 g orzechów laskowych (zmielonych)
  • 180 g masła o temperaturze pokojowej
  • 100 g cukru
  • 3 jajka
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 tabliczka mlecznej czekolady (posiekanej na małe kawałki)
  • 1 jabłko (starte na tarce o małych oczkach)
  • bułka tarta, cukier puder
Masło miksujemy z cukrem, dodajemy po jednym jajku. Dodać suche składniki i starte jabłko. Wszystkie składniki wymieszać.
Ciasto przełożyć do foremek na muffinki. Piec w 180 stopniach przez około pół godziny. Ciasto można piec w tortownicy przez 45-50 minut.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz